Se aktuella föreläsningar och konferenser i vår butik
Vill du göra en bokningförfrågan? Formulär längst ned på sidan.
Hadar Nordin
Hadar har kallats för en av fritidspedagogikens stora entreprenörer. Han har skrivit boken ”Fritidspedagogik – ett komplement eller fundament!?” som bland annat använts vid flera lärosäten. Hadar föreläser om samverkan mellan skola och fritidshem , elever som utmanar och lärmiljöer i fritidshem och om socialt och emotionellt lärande i fritidshem.
Hadar har handlett och föreläst för personal i fritidshem sedan 2012.
Beppe Singer
Beppe är i grunden kemist men har haft en lång och tuff väg dit han hamnat idag. Han har jobbat som lärare i kemi, fysik, matematik och biologi. . Beppe hatade skolan som barn och kuggade i de flesta ämnena. Han bestämde sig för att bli lärare för att hjälpa elever med samma problem.
Beppe föreläser bland annat om experiment på fritidshem.
Alexander Skytte
Som barn blev Alexander diagnostiserad med adhd och senare i vuxenålder autism. Alexander har haft en känsloladdad skolgång som präglats av utåtagerande beteenden och missförstånd. Alexander är bland annat författare till ”Autistens överlevnadsguide till skolan” och föreläser om autism och ADHD i skolan.
Elza Dunkels
Elza Dunkels är docent i pedagogiskt arbete. Hon har forskat om barns och ungas nätanvändning sedan slutet av 1990-talet och är flitigt anlitad som föreläsare och expert inom sina forskningsområden. Utöver sin forskning arbetar Elza med att folkbilda och delta i samhällsdebatten. Som opinionsbildare tar hon ställning för barns och ungas rättigheter till digital kompetens.
Andréas Nyberg
Andreas är fritidspedagog och föreläser om det juridiska och teoretiska ramverk som är förtecken för fritidshemmets uppdrag. Med ett normkritiskt perspektiv förmedlar han tydliga och vardagliga exempel på hur vi kan utveckla vårt tankesätt i förhållande till uppdraget och de elever vi möter på fritidshemmet.
Mikael Jensen
Mikael är fritidspedagog, författare, forskare och lärarutbildare vid Högskolan i Borås.
Han har forskat och skrivit om lekens betydelse, informellt lärande och fritidshemmets ledning. Man kan läsa om Mikaels forskning i böckerna Leka för att lära, Lekteorier, Den fria tidens lärande och Lärande och lärandeteorier.
Olof Jonsson
Olof har i sitt yrke som lärare i fritidshem arbetat med rastverksamhet i 15 år. Han är den i Sverige som först satte rasten på kartan genom sin medverkan i UR’s program ”Friare kan ingen vara”.
Olof bidragit till att skriva de två antologierna ”Rasten – möjligheternas mellanrum” samt ”Fritidspedagogiskt lärande”. Olof föreläser om hur skolor kan utveckla rasten med leken som verktyg,